پنجشنبه ۱۳۹۱/۰۵/۰۵

رحماني، مدير عامل سازمان باغستان شهرداري قزوين:

گشت زني سه شيفت در باغستان سنتي قزوين در راستاي تامين امنيت شهر

در راستاي تامين امنيت و صيانت از باغستان سنتي شهر، گشت زني سيار در اين مكان به صورت سه شيفت صورت مي‌گيرد.

 

حميد رحماني، مدير عامل سازمان باغستان سنتي شهرداري قزوين گفت: با توافق صورت گرفته با نيروي انتظامي، 15 نفر از نيروهاي اين ارگان و سازمان باغستان سنتي قزوين به وسيله تعدادي خودرو در سه شيفت صبح، ظهر و شب اقدام به گشت زني در سطح باغستان سنتي شهر مي‌نمايند.
مدير عامل سازمان باغستان سنتي قزوين در تشريح مشكلات امنيتي باغستان سنتي شهر تصريح كرد: وجود افراد معتاد و شرور، كارتن خواب‌ها، چراي غير قانوني احشام، آتش سوزي‌ها، آسيب وارد‌كردن به درختان از جمله اين موارد است.
رحماني افزود: برداشت محصول توسط افراد ناشناس و متضررشدن صاحبان باغستان، تخليه نخاله‌هاي ساختماني در اطراف و حاشيه باغستان و ...  از ديگر مواردي است كه ضرورت وجود گشت زني سيار را در اين مكان ايجاب كرده است.
اين مقام مسوول از جانمايي 12 مخزن زباله بزرگ در محل‌هاي هميشگي تخليه نخاله‌هاي ساختماني در باغستان قزوين خبر داد و گفت: اين امر با تعامل صورت گرفته با مديريت پسماند شهرداري صورت گرفته است كه نيروهاي گشت با ديدن چنين مشكلي از ريختن اين زباله ها در اطراف باغستان جلوگيري مي‌نمايند.
رحماني مهم ترين وظيفه نيروهاي گشت سيار باغستان را اطلاع رساني جهت رفع مشكل به وجود آمده ذكر و تصريح كرد: اين افراد با مشاهده هرگونه مشكل در باغستان، در اسرع وقت و در كم ترين زمان با سازمان‌هاي مربوطه تماس گرفته تا جهت رفع مشكل در محل حاضر شوند و در مواردي مانند آتش‌سوزي در راستاي جلوگيري از حادتر شدن مساله به وجود آمده با امكانات موجود اقدام به كمرنگ نمودن يا رفع آن مي نمايند.
وي مقوله امنيت را يكي از موارد مهم و كليدي در راستاي صيانت، حفظ و احياي باغستان سنتي دانست و افزود: عدم توجه به اين موضوع موجب وارد شدن آسيب هاي جدي به اين ميراث سنتي استان و همچنين عدم ايجاد انگيزه براي ادامه فعاليت باغداران در اين مكان خواهد شد كه ضرورت حمايت مسوولين و سازمان‌هاي ذي ربط شهر در تحقق اين امر وجود دارد.
وي در خاتمه سخنانش تعامل سازمان هاي استان را با سازمان باغستان سنتي قزوين امري مهم و ضروري خواند و تصريح كرد: با اين تعامل و همفكري دو سويه است كه مي‌توانيم اين محيط را به مكاني امن براي باغداران و حضور پررنگ آنها فراهم نماييم كه مزاياي احياي باغستان سنتي و نقشي كه در پاكيزگي هوا دارد، به طور حتم به شهر و شهروندان قزوين و حتي آيندگان باز مي‌گردد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط