چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۳

ربیعی مدیر بازرسی شهرداری قزوین خبر داد:

رسیدگی به 311 مورد شکایت مردمی در شش ماهه دوم سال جاری

ربیعی مدیر بازرسی شهرداری قزوین از دریافت، رسیدگی و پاسخگویی به 311 مورد شکایت و گزارش مردمی در شش ماه دوم سال در شهرداری قزوین خبرداد.

محمد ربیعی پیرامون عملکرد این مدیریت در شش ماهه دوم سال جاری عنوان کرد: در شش ماه دوم سال تاکنون تعداد 546 نامه‌ی وارده ثبت دبیرخانه مدیریت بازرسی گردیده و 89 مکاتبه نیز صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه این مدیریت علاوه بررسیدگی شکایات مستقیم مردمی از طریق مراجعه‌ی حضوری، تلفنی و سامانه‌ای، نسبت به دریافت، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات ارجاعی از سوی سامانه ارتباطات مردمی دولت(سامد) و سازمان بازرسی کل استان قزوین اقدام نموده است، افزود: در طول این مدت به تعداد 55 مورد شکایت ارسالی از سامانه سامد (111)، 32 مورد شکایت ارسالی از سامانه سازمان بازرسی کل کشور و36 فقره طی مراجعه حضوری، 179 فقره طی تماس تلفنی و 9 فقره نیز از طریق درگاه الکترونیک شکایت شهروندان توسط کارشناسان این مدیریت تحت رسیدگی واقع گردیده که در این زمینه عمده‌ی شکایات شهروندان در حوزه‌ی شهرسازی و سد معبر عمومی بوده است.

ربیعی عنوان کرد: مدیریت بازرسی یک نهاد نظارتی در مجموعه شهرداری قزوین است وتمام تلاش کارشناسان این مجموعه بر بررسی فنی وکارشناسی کلیه شکایات و گزارشات فساد دریافتی و تطبیق آن‌ها با قوانین، ضوابط و مقررات مربوطه توام با دقت، صحت و سرعت در رسیدگی و پاسخگویی به آن‌ها درحوزه‌های فرایندی و عملکردی مدیران و کارکنان محترم در مجموعه‌های تابعه‌ی شهرداری با رویکرد آسیب‌شناسی و پیشگیرانه است، چرا که اینگونه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات و گزارشات برای عموم مردم امیدبخش و اعتماد آفرین خواهد بود.

مدیر بازرسی شهرداری قزوین عنوان کرد: در شش ماهه‌ی دوم سال جاری علاوه بر رسیدگی‌های صورت گرفته جمعاً 42 اقدام پیشگیرانه در مجموعه‌های مدیریتی تابعه شهرداری صورت پذیرفته که در کاهش شکایات مؤثر بوده است.

این مسئول عنوان کرد: با وجود تعریف فرایند هوشمند در بازرسی در بسترسامانه قزوین من و راه اندازی سامانه‌های برخط ثبت شکایت و گزارش فساد ( سوت زنی ) مراجعات حضوری همچنان بخش مهمی از ترافیک کاری این مدیریت را تشکیل می‌دهد.

ربیعی در پایان عنوان کرد: در عصر کنونی با توجه به توسعه شهرها و افزایش جمعیت ، نظارت همگانی و استفاده از مشارکت مردم بسیار مهم است و ما از عموم شهروندان محترم انتظار داریم مارا امین خود دانسته و در انجام این وظیفه خطیر یاریگر ما باشند و همانند چشمی سالم و دقیق بر عملکرد مدیریت شهری نظارت نمایند و در صورت مشاهده یا اطلاع از وقوع مصادیق فساد و تخلفات اداری و همچنین بروز نارضایتی و نارسایی‌های ناشی از فرایندهای عملکردی نامطلوب و خارج از ضوابط و مقررات مربوطه در مجموعه‌های تابعه‌ی شهرداری قزوین مراتب را در اسرع وقت به مدیریت بازرسی شهرداری گزارش نمایند.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط