دوشنبه ۱۳۹۱/۰۲/۱۱

آيت اله باريک بين، امام جمعه قزوين:

شوراها بايد با سياست گذاري درست در راستاي حل مشکلات مردم بکوشند

شوراها بايد با يک سياست گذاري درست در راستاي حل مشکلات مردم بکوشند زيرا خدمت به مردم ولايت مدار عبادت است.

 

فارس: امام جمعه قزوين گفت: شوراها بايد با يک سياست گذاري درست در راستاي حل مشکلات مردم بکوشند زيرا خدمت به مردم ولايت مدار عبادت است.
به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، آيت الله هادي باريک بين در ديدار با اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين و شهردار قزوين و مديران مناطق سه گانه شهر قزوين که به مناسبت روز شوراها در محل دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد: بايد از شوراها و شهرداران که با مديريت نظارت قوي در شهر تلاش مي کنند، قدرداني کرد.
وي ادامه داد: شوراها مي توانند با يک سياست گذاري صحيح و ارتباط تنگاتنگ با شهرداري در راستاي رفع مشکلات مردم بکوشند.امام جمعه شهر قزوين در ادامه بيان کرد: امام راحل بعد از آنکه توانست پايه هاي حکومت اسلامي را بنا کرده و جنايتکاران و غاصبان را از کشور بيرون کند، برنامه خوبي براي اداره کشور داشتند و زير بناي کشور را همانند يک معمار برنامه ريزي کردند.تشکيل شوراها نشان دهنده درک بالاي امام بود
وي افزود: فرمان تشکيل شوراها از جانب امام خميني (ره) نشان دهنده قدرت درک بالاي ايشان از نظام اسلامي است زيرا اسلام يعني مردم سالاري ديني و ايشان نيز شرکت مردم در کارهاي کلان و خرد را در نظر داشتند و براي همين منظور فرمان تشکيل شوراها کمتر از سه ماه بعد از پيروزي انقلاب را در سال 58 صادر کردند.
نماينده ولي فقيه در استان قزوين با بيان اينکه ضرورت تشکيل شوراها از ديدگاه امام اين بوده که مردم در شهر و روستاي خود با انتخاب افراد کاردان و دلسوز مشکلات خود را برطرف کنند، افزود: مردم موظفند با انتخاب افراد کاردان و دلسوز پيشرفت هاي دنيا در تمام عرصه ها را در شهر و شهرسازي داشته و آنها را پياده کنند.
وي با بيان اينکه خدمت به مردم ولايت مدار عبادت است، عنوان کرد: اين فرمان مبارک امام (ره) باعث شد در هر شهر و روستايي شوراها از ميان خود مردم انتخاب شوند و اعضاي شورا نيز بايد به فکر پيشرفت و آباداني شهر و روستا باشند.
امام جمعه شهر قزوين افزود: شوراها بايد زمينه هاي يک زندگي سالم و بي دردسر و رشد و زمينه پيشرفت جوانان و نوجوانان و استعداد درخشان آنها را فراهم کنند.
امام جمعه شهر قزوين و نماينده ولي فقيه در استان اظهار کرد: کارها و تلاش هايي که براي توسعه شهر در حال انجام است قابل تقدير است زيرا گام هاي برداشته شده توسط شهرداري براي آينده و راحتي مردم است.ا
 
پايان  پيام

 

تصاویر مرتبط