دوشنبه ۱۳۹۱/۰۲/۱۱

حافظي، مديرعامل سازمان خدمات طراحي شهرداري قزوين :

پارک آموزش ترافيک قزوين طراحي شد

پارک آموزش ترافيک، توسط سازمان خدمات طراحي و به سفارش معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين طراحي شد.

 

محمد اسماعيل حافظي، مديرعامل سازمان خدمات طراحي شهرداري قزوين با اعلام خبر طراحي پارک آموزش ترافيک افزود: با درخواست معاونت حمل و نقل و ترافيک مبني بر طراحي پارک آموزش ترافيک، اين سازمان اقدام به عقد قرارداد با مشاور جهت طراحي کرده و در اسفند ماه سال گذشته پس از تصويب، پروژه به کارفرما سپرده شد.
 
حافظي مساحت اين پارک را حدود 1.2 هکتار و موقعيت آن را در بوستان فدک، جنب بازيگاه کودک اعلام کرد و گفت: اين پارک تداعي کننده يک شهر در مقياس کوچک جهت آموزش شيوه هاي رفتاري صحيح ترافيکي به کودکان مي باشد.
 
اين مقام مسوول، ورودي، نگهباني، ساختمان اداري و آموزشي، مسير دوچرخه سواري و مسير حرکت ماشين هاي شارژي، پارکينگ اداري و مراجعين، جايگاه سوخت، تعميرگاه، کافه تريا، آلاچيق، سرويس بهداشتي و فضاي سبز را به عنوان فضاهاي تشکيل دهنده پارک آموزش ترافيک معرفي کرد.
وي ادامه داد: در اين پارک سعي شده کودکان با مفاهيمي مانند؛ ميدان، چهارراه، سه راه، دوربرگردان وعلايم ترافيکي شامل؛ علايم افقي و عمودي، مسير ويژه دوچرخه سواري و حرکت سواره و پياده، حق تقدم، چراغ راهنمايي و پارکينگ از نزديک و به صورت تئوري و عملي آشنا شوند، زيرا اين امر سبب مي شود فرهنگ ترافيک در کودکان از سنين پايين نهادينه شده و در برخورد با مسايل ترافيکي، عکس العمل منطقي تري از خود نشان دهند.
شايان ذکر است؛ با توجه به تصويب بودجه اجراي طرح در سال 91 توسط شوراي اسلامي شهر، اين پروژه به منظور اجرا، هم اکنون در مرحله انجام مناقصه براي انتخاب پيمانکار مي باشد.
پروژه طراحي پارک آموزش ترافيک با مسووليت ساناز کريميان ها، کارشناس سازمان خدمات طراحي انجام شده است.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط