یکشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۰

سید رضی مدیر منطقه یک شهرداری قزوین :

صدور 168 پروانه و پایانکار ساختمانی در 9 ماهه سال جاری

سید رضی مدیر منطقه یک شهرداری قزوین از صدور 168 پروانه و پایانکار ساختمانی طی 9 ماهه سال جاری در این منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی منطقه یک شهرداری قزوین؛ سید مهدی حاجی سید رضی با بیان این خبر اظهار کرد: 9 ماهه سال جاری، 86 مورد پروانه ساخت و ساز و 82 مورد پایانکار ساختمانی در منطقه یک صادر شده است.

 

وی تاکید کرد: شهروندان قبل از درخواست صدور پایان کار باید به موارد ذکر شده در پروانه ساختمانی توجه داشته باشند، زیرا بازدید از ملک توسط ناظران عمران و شهرسازی برای اطمینان از اجرای دقیق مفاد پروانه و نقشه‌های ابلاغی به خصوص در موضوعات کاربری، مساحت و ارتفاع طبقات و غیره انجام خواهد شد.

 

سید رضی در ادامه به فرصت‌های ساخت و ساز و سرمایه‌گذاری در این منطقه اشاره کرد و افزود: این منطقه از مناطق با بافت فرسوده  و کم‌برخودار محسوب می‌شود ولی با این وجود دارای ظرفیت‌ها و فرصت‌های بزرگی برای ساخت و سازهای تجاری و سرمایه‌گذاری است.

 

وی خاطرنشان کرد: پایان کار ساختمان‌ها زمانی توسط شهرداری صادر می‌شود که تمام قوانین شهری و شهرسازی قید شده در پروانه ساختمانی رعایت شده باشد. از این رو موارد مرتبط با انتقال املاک نیز تابع همین مقررات است و مالکان نبایستی تغییرات ورای پروانه صادر شده اولیه در آنها ایجاد کرده باشند که در غیر این صورت باید مراحل قانونی آن طی شود.

 

لازم به ذکر است؛ پروانه ساختمان سندی است که شهرداری‌ها صادر می کنند و در اختیار مالک قرار می‌دهند. برای احداث هرگونه ساختمان باید مجوز لازم از مرجع ذی‌صلاح دریافت گردد. مساحت زیر بنا، تعداد طبقات، نوع اسکلت ساختمان، مشخصات متقاضی صدور پروانه، شماره پلاک ثبتی ملک، نام مهندسین ناظر، تاریخ صدور پروانه، کروکی زمین می‌باشد. همچنین مهلت شروع عملیات و اعتبار پروانه در صفحه اول نوشته می‌شود که در صورت لزوم قابل تمدید است.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط