یکشنبه ۱۳۹۱/۰۲/۱۰

مديرعامل سازمان آرامستان ها:

فوت شدگان شهر قزوين در سال 90 دو هزار و 982 نفربود

آمار کل فوت شدگان شهر قزوين در سال 90 تعداد دو هزار و 983 نفر بود که از اين مجموع هزارو 735 نفر را مردان و هزارو 150 نفر را زنان و 97 نفر را نوزادان تشکيل مي دادند .

 

به گزارش روابط عمومي سازمان آرامستان هاي شهرداري قزوين مديرعامل اين سازمان با بيان اين مطلب گفت:  بيشترين تعداد فوت شدگان در مردان با عارضه قلبي با 339 نفر و در زنان با عارضه قلبي با 125 نفر مي باشد ،
مجتبي منتظري از ميانگين سني افراد در سکته قلبي با 73 سال سن و ميانگين سني مرگ و مير در فوتيهاي سکته مغزي با 78 سال سن خبر داد، و افزود: در مقايسه با ميانگين سال گذشته سکته قلبي کاهش و فوتيهاي سکته مغزي افزايش نشان مي دهند.
وي  تصريح کرد: سکته هاي قلبي و مغزي به ترتيب بيشترين آمار مرگ و مير در شهر قزوين را داراست و کمترين علت فوت در سال 90 در بيماريهاي مننژيت ـ سل و هيپرپلازي پروستات مي باشد .
منتظري تعداد فوت شدگان ناشي از تصادفات طي سال گذشته را 267 نفر اعلام کرد و با اشاره به اينکه ميانگين سن کل فوت شدگان در سال 90 ، 52 سال مي باشد بيان کرد: کمترين فوت شدگان از نظر سني بين 5 تا 9 سال مي باشد ، و بيشترين فوت شدگان 65 سال به بالا مي باشند.
قابل ذکر است که نسبت مقايسه اي فوتيهاي نيمه فروردين امسال به سال گذشته حدود 31 درصد رشد داشته که اين افزايش در خانمها حدود 75 و در آقايان 25 درصد رشد نشان مي دهد همچنين آمار تصادفات درتعطيلات نوروز امسال نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد افزايش نشان مي دهد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط