چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۲۵

شهرام‌فر معاون شهرسازی و معماری شهرداری قزوینخبر داد؛

اصلاح ساز و کارهای رسیدگی به درخواست‌های اعطای 10 درصد تجاری به متقاضیان شهروندان قزوینی

شهرام‌فر، معاون شهرسازی و معماری شهرداری قزوین از اصلاح ساز و کارهای رسیدگی به درخواست‎های اعطای 10درصد تجاری به متقاضیان شهروندان قزوینی از طریق کمیسیون ماده پنج خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین؛ شیوا شهرام‌فر افزود: این اقدام در راستای بروزرسانی و تحقق عدالت در توزیع اعطای 10درصد تجاری به متقاضیان شهروندان قزوینی در گذرهای بالای 14 متر صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: ایجاد شفافیت و یکسانسازی عملکرد مناطق و کاهش درخواست‌های موردی در کمیته فنی شهرداری و پاسخ به نیاز تامین خدمات در سطح محلات و محورها، موضوع اصلاح ضوابط و نحوه اعطای 10درصد خدمات  تجاری در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.   

این مقام مسئول توضیح داد: با توجه به گذشت بیش از 30 سال از تصویب طرح تفصیلی شهر قزوین(شارمند) و تغییرات صورت گرفته در سنوات مختلف در شهر و نظر به اینکه با طرح موضوع 10درصد تجاری در کمیته فنی شهرداری در برخی مواقع در یک پرونده اعمال و در برخی پرونده ها مخالفت می گردید و از طرفی بدون ملاحظات ترافیکی و شرایط دسترسی و ضوابط شهرسازی محور به صورت کلی تبدیل به تجاری می گردید که این موضوع با ضوابط بالادستی و طرح تفصیلی مغایرت داشت، لذا مقرر گردید اینگونه درخواست‌ها با در نظر گرفتن ضوابط مذکور به صورت محوری و به نحوی که شامل تمامی مالکان و ذینفعان گردد از طریق کمیسیون ماده پنج پیگیری شود و در مواردی نیز که از گذشته دارای حقوق مکتسبه می باشد در کمیته فنی شهرداری مورد بررسی قرار می گیرد.  

وی اضافه کرد: در این خصوص در ماه‌های گذشته مصوبه اعطای 10درصد تجاری به صورت کلی به محورهای شهرک دانش -میدان قلم، شهرک دانش - حدفاصل خیابان صنوبر تا خیابان فرهنگ، شهرک دانش - خیابان قم بوستان شکوفه دو  و شهرک عارف - بلوار عباسی نیکو سارا موتور  در کمیسیون ماده پنج به تصویب رسیده است. 

 

انتهای پیام/

 

تصاویر مرتبط