یکشنبه ۱۳۹۱/۰۱/۰۶

مجابي، معاون شهردار قزوين:

بزرگترها به دوران كودكي خود برمي‌گردند

گستردگي و تنوع در برگزاري دومين نمايشگاه و جشنواره ملي بازي و اسباب بازي كودكان ديروز و امروز نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.

 

سيد تقي مجابي، معاون اداري و مالي شهرداري قزوين در گفتگو با نشريه سنگ، كاغذ، قيچي با بيان اينكه بازديد گسترده شهروندان در ايام تعطيل از دومين نمايشگاه و جشنواره ملي بازي و اسباب بازي كودكان ديروز و امروز نشان مي دهد برگزاري اين جشنواره يكي از خواسته‌هاي مردم بود كه مرتفع شده است، گفت: شهرداري قزوين با برگزاري دومين نمايشگاه و جشنواره ملي بازي و اسباب بازي كودكان ديروز و امروز شادي را به خانه‌هاي كودكان آورده است.
مجابي افزود: شهرداري قزوين براي اولين بار در كشور به موضوع مهم اسباب بازي در قالب جشنواره پرداخته است و امسال با تجربه سال گذشته توانسته كيفيت برگزاري دومين جشنواره را ارتقاء دهد.
وي با تاكيد بر اينكه كودكان امروز نياز دارند از فرهنگ گذشتگان خود به خصوص در زمينه نوع بازي‌ها مطلع باشند، بيان كرد: اين نمايشگاه كمك خيلي خوبي خواهد كرد تا بازي كودكان ديروز كه از ويژگي‌هاي خاصي برخوردار بود دوباره احيا شود.
اين مقام مسوول افزود: مديريت شهري براي برگزاري دومين جشنواره اسباب‌ بازي از خلاقيت و نوآوري خوبي استفاده كرده است و اين موضوع باعث شده است استقبال شهروندان بيشتر شود.
وي گفت: فضاي جشنواره و ابتكارات و نوآوري‌ها به گونه‌اي است كه نمي‌توان در چند ساعت به طور كامل از اين نمايشگاه بازديد كرد و فرصت بيشتري براي بازديد نمايشگاه نياز است.
معاون شهردار با بيان اينكه در ايام عيد در هيچ شهري به گستردگي قزوين اين نوع جشنواره برگزار نشده است، بيان كرد: فضاي اين جشنواره به گونه‌اي است كه بزرگترها به دوران كودكي خود بازمي‌گردند و اين فضا بسيار لذت بخش است.
وي اضافه كرد: برگزاري اين جشنواره در فضاي تاريخي كه به عنوان بزرگترين كاروان سرا در كشور محسوب مي‌شود مي تواند در جذب گردشگر كمك خوبي كند و اين يكي از امتيازات اين جشنواره است.
مجابي افزود: با برگزاري ساير جشنواره‌ها در اين مكان تاريخي و فرهنگي در طي سال مي توان قزوين را به خوبي به گردشگران معرفي كرد.
معاون اداري و مالي شهرداري قزوين گفت: اجراي پروژه‌هاي گسترده در زمينه عمراني و اجتماعي، قزوين را در مسير تحول قرار داده است و اين مي‌تواند در جذب گردشگر موثر باشد.
اين مقام مسوول بيان كرد: قزوين محل عبور مسافران است در حالي كه مي‌توان با برنامه‌ريزي مناسب در ارتقاء ارايه خدمات به مسافران و معرفي بيشتر آثار تاريخي و فرهنگي، قزوين را به مقصد مسافران تبديل كرد كه با اقداماتي كه در حال انجام است به اين هدف در چند سال آينده خواهيم رسيد.
وي افزود: قزوين از پتانسيل‌هاي زيادي برخوردار است به خصوص در زمينه تاريخي و فرهنگي و بايد تلاش كرد از اين قابليت استان قزوين براي رونق گردشگري و اقتصاد شهر استفاده كرد.
مجابي به دوران كودكي خودش اشاره و بيان كرد: در دوران كودكي من، نوع بازي‌ها بسيار جذاب بود و بيشتر فوتبال، گل كوچك، هفت سنگ و واليبال بازي مي‌كرديم.
معاون اداري و مالي شهردار قزوين اضافه كرد: من از كودكي به واليبال خيلي علاقه داشتم و هميشه تلاش مي كردم در كوچه با بستن يك تور براي بازي واليبال بچه‌ها را براي بازي دعوت كنم.
اين مقام مسوول از شخصيت دوران كودكيش يك بچه شيطون كه هيچ وقت آرام و قرار نداشت ياد كرد و گفت: بازي كودكان امروز با بازي كودكان ديروز بسيار متفاوت است و بازي كودكان امروز با پيشرفت علم و فناوري بيشتر به سمت بازي‌هاي كامپيوتري رفته است.
وي با اشاره به اينكه بازي كودكان امروز آسيب‌هاي زيادي بر جسم‌شان وارد مي كند، بيان كرد: فاصله گرفتن كودكان ديروز از بازي‌هاي گذشته تاثيرات منفي را براي كودكان به همراه دارد به طوري كه بازي كوكان امروز، تحرك را از آنها گرفته است.
معاون شهردار قزوين بيان كرد: اين نمايشگاه كمك خوبي خواهد كرد تا به دوران گذشته برگرديم و فرهنگ گذشتگان را در بازي كودكان امروز ادغام كنيم.
وي ادامه داد: شهرداري قزوين مي تواند مكان‌هاي را به صورت دائمي براي كودكان ايجاد كند و در آن مكان‌ها، كودكان با بازي‌هاي كودكان ديروز آشنا شوند و بازي كنند.
مجابي اضافه كرد: اميدواريم شهرداري قزوين برگزاري اين جشنواره را در برنامه هر ساله خود قرار دهد و هر سال جشنواره را با تجربيات بيشتر، بهتر از سال گذشته برگزار كنند و با برگزاري اين نوع برنامه‌ها قزوين به جايگاه واقعي خود خواهد رسيد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط