شنبه ۱۴۰۲/۰۵/۲۱

به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار صورت گرفت؛

تور رسانه ای بازدید خبرنگاران استان از پروژه های عمرانی مدیریت شهری قزوین

به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار و به همت مجموعه مدیریت شهری قزوین؛ تور رسانه ای بازدید از پروژه های عمرانی شهرداری قزوین برگزار شد.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قزوین؛در جریان این تور رسانه ای خبرنگاران استان قزوین از پروژه های عمرانی مجموعه مدیریت شهری قزوین شامل  کلان پروژه کمربندی شرق( کمربندی مرحوم آیت اله باریک بین و پروژه اتصال پل پیامبر اعظم (ص) به پل امام رضا( ع))، خانه تئاتر شهر و بازارچه برکت در شهرک مینودر با صباغی شهردار قزوین،رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر بازدید کردند.

 

 

در مرحله نخست این تور رسانه‌ای؛ خبرنگاران از روند پیشرفت احداث تئاتر شهر قزوین بازدید کردند و در جریان این بازدید حسامی معاون عمرانی منطقه 2 شهرداری قزوین به عنوان مجری طرح ساخت تئاتر شهر قزوین گفت: ساخت تئاتر شهر قزوین 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال حاضر یک‌سری خرده‌کاری باقی‌مانده که بزودی تئاتر شهر قزوین آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی اضافه کرد: تئاتر شهر قزوین پروژه‌ای با 1972 متر مربع زیربنا است که شامل زیرزمین، همکف و طبقه اول است. طبقه همکف این پروژه شامل بازیگاه کودک، گیشه فروش بلیط، کافی‌شاپ، سالن‌های اداری و اتاق انتظامات است. طبقه دوم هم مشتمل بر 2 بخش است که شامل سالن انتظار تماشاگران و بلک‌باکس (سالن محل اجرای تئاتر) است.

حسامی ادامه داد: سالن اجرای تئاتر در این مجموعه ظرفیت پذیرش 220 نفر تماشاگر را دارد و تا امروز برای ساخت این پروژه 32 میلیارد تومان هزینه شده است. در ضمن ساختمان تئاتر شهر قزوین در محوطه خود 2 سن روباز دارد که برای اجرای نمایش خیابانی و میدانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین می‌توان از این سن‌های روباز برای اجرای تعزیه استفاده کرد.

وی یادآور شد: این پروژه در پایان شورای پنجم 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و 52 درصد پیشرفت فیزیکی آن در دوره ششم شورای شهر انجام شده است.

اجرای نمایش‌های خیابانی با 240 نفر تماشاگر

فداکاری مدیر طراحی پروژه تئاتر شهر قزوین هم ساخت این مجموعه را نخستین حرکت برای توسعه زیرساخت‌های اجرای تئاتر در قزوین بعد از انقلاب دانست و گفت:این پروژه شامل بلک‌باکس یا جعبه‌سیاه است که مکان تخصصی اجرای تئاتر است و بلک‌باکس سالن منعطفی است که در آن صحنه و سکوهای تماشاگران قابل جابه‌جایی است.

وی با بیان اینکه از سال 1397 طراحی این پروژه را شروع کردیم، افزود: در ضمن سکوهای روباز ما می‌توانند برای 240 نفر نمایش‌های خیابانی و گذرگاهی اجرا کنند که 120 نفر در سن روباز ضلع غربی و 120 نفر هم در سن روباز ضلع غربی می‌توانند تماشاچی نمایش خیابانی باشند.

فداکاری با اشاره به طراحی و ساخت روزآمد پروژه تئاتر شهر ادامه داد: این ساختمان تئاتر شهر این امکان را به ما می‌دهد که بخشی از جشنواره‌های کشوری را در استان قزوین برگزار کنیم و این جشنواره‌ها در این تئاتر شهر برگزار شود.

احداث کمربندی سبز قزوین با 1000 میلیارد تومان اعتبار

در ادامه خبرنگاران از کلان پروژه  کمربندی شرقی بازدید کردند و صباغی شهردار قزوین در جریان این بازدید  به تشریح پروژه پروژه کمربندی شرق پرداخت و گفت:72 هزار نفر جمعیت از محمدیه، مهرگان، الوند، شریف‌آباد و اهالی شهرک مینودر برای ورود به شهر قزوین وارد چهارراه ولی‌عصر(عج) می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه قزوین صدها سال‌ است که یک مسیر تردد عرضی دارد، تصریح کرد: طول کمربندی قزوین 11.7 کیلومتر است که در گذشته 2 کیلومتر آن و تقاطع‌هایش ساخته شده و این پروژه 1000 میلیارد تومانی به دلیل تداخل آن با موضوعات باغستان سنتی خوابیده بود. ما خودمان باغدار بزرگ بودیم و هیچ‌گاه نابودکننده باغات سنتی نبودیم.

 

صباغی با ذکر اینکه بخشی از کمربندی شرق و بلوار آیت‌الله باریک‌بین به سمت میدان قدس و بیمارستان فوق‌ تخصصی کودکان می‌رود، افزود: همچنین در کنار کمربندی شرق یک مسیر تردد عابر با عرض 10 متر داریم که 6 متر به دوچرخه‌سواری و 4 متر هم به پیاده‌روی اختصاص می‌یابد و دیگر نیاز نیست که همه مردم قزوین در جاده سلامت باراجین و جلوی دانشگاه آزاد جمع شوند. در ضمن مادران می‌توانند با کالسکه در این مسیر تردد کنند، چرا که اتاق مادروکودک برای آنها پیش‌بینی شده است.

 

شهردار قزوین همچنین از احداث سامانه جمع‌آوری آب باران در بلوار آیت‌الله باریک‌بین و رینگ شهری خبر داد و گفت: پیشتر آب باران به جوی‌های آب می‌رفت و تبدیل به پساب می‌شد و در حال حاضر با ساختن این سامانه آب تمیز باران به سمت باغستان سنتی هدایت می‌شود و باغات را آب‌دهی می‌کند.

 

صباغی با بیان اینکه شروع ساخت کمربندی شرق از تیرماه سال 1397 با 40 متر پهنا بوده، ادامه داد: در دوره مدیریت شهری قبلی کمربندی شرق از فلکه شورا تا پل ارنجک ساخته شده بود و برای تملک زمین‌های این مسیر بیش از 200 میلیارد تومان ساخته شده است. در عرض 2 سال 9 کیلومتر از کمربندی شرق توسط شهرداری قزوین ساخته شده است.

 

وی یادآور شد: این کمربندی 50 متر فضای ساماندهی رودخانه باراجین دارد که به تأیید کارشناسان شرکت آب‌منطقه‌ای رسیده است. ساختمان‌های خدماتی شامل سرویس بهداشتی و فضای فروشگاهی و اجاره دوچرخه هم داریم. هر 800 متر این ساختمان‌ها تکرار می‌شوند و حدود 5 سری ساختمان با مساحت 100 متر مربع داریم.

 

صباغی افزود: کمربندی سبز یا کمربندی شرق قزوین به احتمال زیاد در هفته دفاع مقدس یعنی در انتهای شهریورماه یا ابتدای مهرماه به صورت رسمی افتتاح می شود.

 

توزیع میوه با نرخ مصوب برای نخستین‌بار در قزوین

در بخش پایانی تور رسانه‌ای؛خبرنگاران از پروژه بازارچه برکت یا میدان مدرن میوه‌وتره‌بار قزوین بازدید کردند.

 

اصغر اللهیاری کشمرزی رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی قزوین درباره این پروژه اظهار داشت: در حوزه میوه و تره‌بار تفاهم‌نامه‌ای با سازمان میادین شهرداری تهران منعقد کردیم و طبق این تفاهم‌نامه قرار شده که میوه مستقیما از سر مرزعه به اینجا بیاید و توزیع شود.

 

وی اضافه کرد: از روز شنبه آینده میوه و تره‌بار برای نخستین‌بار با قیمت مصوب در بازارچه برکت شهرداری قزوین توزیع می‌شود و قیمت را در شورایی با حضور نمایندگان جهادکشاورزی،‌ صمت و اتاق اصناف تعیین و مصوب می‌کنیم. در این بازارچه برای نخستین‌بار برای فروش میوه و کالاهای اساسی به مردم فاکتور داده می‌شود و در ضمن ترازوی شاخصی داریم تا شکیات مردم درباره اوزان کالاها خریداری شود.

 

اللهیاری از توزیع کالاهای اساسی در این مجموعه خبر داد و گفت: برنج، مرغ و گوشت از جمله کالاهایی هستند که در این بازارچه زیر قیمت بازار عرضه می‌شوند و هر کالایی که در حوزه تنظیم بازار قرار بگیرد، در این بازارچه توزیع می‌شود. اینجا 16 غرفه مختلف دارد و تلاش می‌کنیم در هریک از مناطق چهارگانه شهر قزوین سالانه حداقل 3 بازارچه احداث کنیم تا از ایجاد ترافیک در مرکز شهر جلوگیری شود.

وی در خاتمه گفت احداث این مجموعه با هزینه‌کرد 85 میلیارد ریال احداث شده و با وجود اینکه ساخت آن را از آذرماه گذشته شروع کردیم، این بازارچه را در خردادماه امسال تقریباً تمام کردیم. در مجموع با ساخت این میادین و بازارچه‌ها انحصار بازارچه‌های میوه سپه و علاف‌راسته برچیده می‌شود و وانتی‌ها هم نمی‌توانند در فروش میوه به مردم اجحاف و بی‌احترامی کنند.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط