دوشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۱۰

سید رضی خبر داد:

ممانعت ازهزار و 271 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه یک شهرداری قزوین در 9 ماهه امسال

سید رضی، مدیر منطقه یک شهرداری قزوین از ممانعت هزار و 271 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در9 ماهه سالجاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی منطقه یک شهرداری قزوین؛ سید مهدی حاجی سیدرضی با اعلام این خبر درباره وظایف شهرداری برای جلوگیری از توسعه بی رویه شهرها گفت:شهرداری‌ها با نظارت مستقیم بر ساخت و ساز شهری و حرایم آن می‌توانند از رشد ساخت و سازهای غیرمجاز و توسعه بی رویه شهرها و حاشیه نشینی جلوگیری کنند.

 

وی اظهار کرد: شهرداری‌ها جایگاه مهمی در انتظام شهری دارند به ویژه اینکه باید نسبت به ساخت سازهای تحت نظارت خود در چهارچوب طرح‌های جامع و تفصیلی شهر و هرگونه عملیات خارج از ضوابط شهرسازی حساس باشند.

 

مدیر منطقه یک شهرداری قزوین درباره ضرورت های رسیدگی به حریم شهری گفت:دامنه نظارت شهرداری تنها محدود به کنترل و نظارت بر ساخت‌وساز در محدوده شهر نیست بلکه در خصوص حریم شهر نیز مطابق با قانون و تکلیف مرجع قضایی وظایف مشابهی دارند که می‌تواند از ساخت و ‌ساز غیرمجاز، غیراصولی و غیراستاندارد در محدوده حریم شهر‌ها جلوگیری کرد.

 

وی افزود: از دلایل عمده مورد توجه بر ساخت ‌وساز در حریم شهر‌ها می‌توان به رعایت توازن شهر‌ها در آینده و حفظ اراضی، باغ‌ها و جنگل‌ها در حریم شهر‌ها اشاره کرد این نقش برجسته در ماده یک قانون تعاریف محدوده حریم شهر، روستا و شهرک مورد تاکید قرار گرفته است.

 

این مقام مسئول با اعلام اینکه در 9 ماهه  سال جاری تعداد هزار و  271 ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهر و حریم شناسایی و پس از اخذ مجوز قضایی با آنها برخورد شده است، خاطرنشان کرد:این موارد بیشتر در محدوده‌ی نواحی منفصل شهری و حریم شهر بوده است.

 

مدیر منطقه یک شهرداری قزوین در پایان گفت:برخورد شدید بامتخلفان ساخت وساز پیرامونی شهر ادامه خواهد یافت، تصریح کرد:تلاش خواهیم کرد بدون کمترین مسامحه‌ای نسبت به اعمال قانون در حریم شهر اقدام نماییم تا آیندگان درگیر معضلات کنونی موجود در حاشیه شهر قزوین نباشند.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط