پنجشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۰۸

کوزه گرها:

نیازسنجی در حکمرانی شهری رضایتمندی به همراه دارد

کوزه گرها، مدیر سامانه 137 گفت: نگاه ویژه به بودجه 137 در مناطق، سازمان ها و نواحی می‌تواند تغییرات محسوسی در رضایت شهروندان ایجاد کند.

به گزارش روابط عمومی سامانه مدیریت شهری شهرداری قزوین؛مهدی کوزه‌گرها، مدیرسامانه 137 در نشست با سید حامدموسوی، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری گفت: با توجه به بودجه ریزی شهرداری در سال 1402 و در شرایطی که به فصل بودجه ریزی شهرداری نزدیک می‌شویم؛  سامانه 137 با توجه به تماس‌های شهروندان و تعداد درخواست‌ها، می‌تواند منطقه و موقعیت مکانی و نوع نیازهای شهروندان را که حساسیت بیشتری دارد به مدیریت شهری اعلام کند تا در هنگام تدوین بودجه، این درخواست ها لحاظ شوند.

وی ادامه داد:هرچند مجموعه شهرداری به نیازها و مشکلات شهروندان آگاه است؛ اما سامانه 137 با ارائه داده‌هایی که از درخواست‌های شهروندان کسب می‌کند، می‌تواند  مناطق چهارگانه شهرداری و سازمان‌های مرتبط را در ارائه بهتر خدمات با اجابت درخواست ها یاری کند.

مدیر سامانه 137 خاطرنشان کرد: نیاز با رضایت ارتباط تنگاتنگ دارد و چه بسا برآورده کردن یک نیاز کوچک شهری که به معضلی برای یک محله ایجاد شده، از دید شهروند به مراتب از اجرای یک پروژه بزرگ که صدالبته مهم و در بلند مدت سودمندتر  بوده، راهگشاتر است.

کوزه گرها تاکید کرد: نیازسنجی در حکمرانی شهری می‌تواند منجر به برنامه ریزی دقیق شهری شود که در این بین،  سامانه 137 با دریافت درخواست‌های شهروندان، تجزیه و تحلیل و پیگیری برای رسیدگی به آن می‌تواند در این گزاره نقش موثری ایفا کند.

به گفته کوزه‌گرها، سامانه 137 در کنار نواحی شهری، شناخت کاملی از خواسته‌ها و نیازهای شهروندان دارد؛ بنابراین انتظار می‌رود، در آستانه بررسی دخل و خرج شهرداری سال 1402، نگاه ویژه‌ای به بودجه مناطق در حوزه 137 شود، هرچند در کنار تامین منابع، بهره وری درست از منابع و نیروی انسانی هم در افزایش رضایتمندی موثر است.

در این نشست، موسوی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه نیروی انسانی شهرداری قزوین با استقبال از این پیشنهادات، دیدگاه‌های سامانه 137در خصوص توجه به درخواست‌های شهروندان در بودجه سال آینده را به بررسی بیشتر موکول کرد.

همچنین در این جلسه علی نعیمی پور،  مدیر برنامه و بودجه شهرداری هم حضور داشت.

پایان پیام

تصاویر مرتبط