شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۶

فرماندار قزوین:

سرمایه‌گذاری در حوزه حمل و نقل ضروری است

فرماندار قزوین گفت:سرمایه‌گذاری در حوزه حمل و نقل ضروری است.

به گزارش روابط عمومی سازمان پایانه های مسافربری شهرداری قزوین ؛ عباس کاظمی در مراسم دیدار و تجلیل از رانندگان و دفاتر مسافرتی این سازمان گفت: ایران به عنوان چهارراه عالم نقطه مهمی است که به تبع شکل گرفتن این چهارراه امنیت و رشد اقتصادی برای کشور ایجاد می‌شود، در اتفاقات اخیر یکی از نقاطی که بیشترین تمرکز ضد انقلاب را شاهد بود حوزه حمل و نقل بود که رانندگان با هوشیاری توطئه ها را خنثی و همراهی خود با نظام مقدس جمهوری اسلامی را بار دیگر ثابت کردند.

 کاظمی اظهار کرد:حوزه حمل و نقل یکی از مزیت های مهم جغرافیای ایران زمین است، علی رغم همه اقدامات زیرساختی ما هنوز نتوانسته ایم به شکل ایده ال از این موهبت استفاده کنیم، سرمایه‌گذاری در این حوزه ضرورت دارد و دولت باید ورود ویژه ای داشته باشد.

فرماندار قزوین ضمن قدردانی از زحمات مدیرعامل و پرسنل سازمان پایانه های مسافربری و شرکت های مسافربری به مناسبت هفته حمل و نقل اظهار کرد: بعد از تفاهم با روسیه و اعضای شانگ‌های در حوزه حمل و نقل، جغرافیای جمهوری اسلامی در حوزه گاز و نفت و مسیر انتقال کالا و خدمات می‌تواند نقش مهمی را در حوزه ترانزیت داشته باشد، دشمنان این موضوع را متوجه شده و جنگ تمام عیاری را بر علیه آبادانی و پیشرفت ایران به راه انداخته اند اما هرگز نخواهند توانست در برابر اراده ملت ایران کاری از پیش ببرند.

وی یادآور شد: حوزه حمل و نقل یکی از مزیت های مهم جغرافیای ایران زمین است، علی رغم همه اقدامات زیرساختی ما هنوز نتوانسته ایم به شکل ایده ال از این موهبت استفاده کنیم، سرمایه‌گذاری در این حوزه ضرورت دارد و دولت باید ورود ویژه ای داشته باشد.

کاظمی بیان کرد: باید حمایت جدی از حمل و نقل صورت بگیرد تا بتوانیم  از مزیت فوق‌العاده موجود بهره برداری کنیم؛  استان قزوین شاهراه ارتباطی 14 استان دیگر است، در روزهای پیک سال روزی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تردد داریم که  عدد بالا و بی نظیر در سطح کشور است؛ رشد اقتصادی هشت و چهار دهم درصدی که برای استان  مطرح می‌شود بخش مهمش مرتبط با  حوزه حمل و نقل است که سهم جدی تری نسبت به حوزه های دیگر را به خودش اختصاص داده است.

وی یادآور شد:  امیدواریم با توافقاتی که اتفاق افتاده است شاهد رشد تصاعدی حوزه حمل و نقل باشیم، در حال حاضر حوزه حمل  و نقل ریلی و زمینی در قزوین فعال است و تلاش داریم در حوزه حمل و نقل هوایی نیز فعال شویم،  در این بخش با یکی از شرکت‌های معتبر هواپیمایی توافق شده تا در گام اول حمل و نقل هوایی بار در قزوین فعال شود.

کاظمی در پایان گفت: بنده به نوبه خود از زحمات سازمان پایانه های شهرداری قزوین و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای که در ایام و مناسبت های مختلف سال از جمله اربعین و ایام عید نوروز به نحو احسن کار خود را انجام میدهند تقدیر و تشکر می کنم.

گفتنی است: 26 آذرماه سال 1361 در بحبوحه جنگ تحمیلی، حدود یکصد کشتی حامل کالا در بنادر جنوبی کشور، در انتظار تخلیه بار بود و بروز بحران ناشی از اتمام ذخیره کالاهای اساسی در کشور و تهدید کشتی های منتظر از سوی عراق، نگرانی هایی را برای مسئولان فراهم آورده بود. در همین روزها حضرت امام خمینی(ره)  در پیامی تاریخی، کامیونداران کشور را به مشارکت در تخلیه هر چه سریع تر کشتی ها فراخواندند.

به دنبال فرمان تاریخی حضرت امام ایران زمین شاهد بسیج عمومی کامیون داران گردید و صحنه های کم نظیری از فداکاری، ایثار و تلاش شبانه روزی به ثبت رسید، به همین دلیل روز 26 آذر ماه هر سال در جهت آگاهی اقشار مختلف مردم از نقش و جایگاه والای شبکه گسترده حمل و نقل کشوری، به عنوان روز حمل و نقل نامگذاری شده است.

پایان پیام./

تصاویر مرتبط