پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۱۹

مدیر سامانه 137 در جلسه کمیسیون خدمات شهری تاکید کرد؛

رضایت از مدیریت شهری، در گرو تقویت نواحی

به گفته مدیرسامانه 137 کاهش زمان رسیدگی به درخواست‌های شهروندان با تقویت نواحی امکان پذیر است که منتج به ارتقای رضایت از مدیریت شهری می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سامانه مدیریت شهری شهرداری قزوین؛ مهدی کوزه‌گرها، مدیرسامانه 137 در جلسه کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر به ریاست حسین صلحجو باتوجه به آمار هفت ماهه سامانه 137 در خصوص  عملکرد مناطق چهارگانه شهرداری گفت: از ابتدای فروردین ماه تا پایان مهرماه در مجموع 15 هزار و 109 درخواست شهروندان در سامانه 137 ثبت و پیگیری شده است.

او ادامه داد: از مجموع درخواست های ثبت شده 35 درصد پیام ها به منطقه یک، 28 درصد به منطقه دو،21 درصد به منطقه سه و 14 درصد به منطقه 4 اختصاص دارد.

به گفته کوزه‌گرها، بیشترین درخواست های شهروندان که با سامانه 137 تماس گرفته اند، پس از بررسی به واحد اجراییات با 54 درصد و پس از آن، درخواست ها که بیشتر به ترمیم حفاری و فرسودگی آسفالت و تعویض جدول(در ابعاد کوچک)و مرمت دریچه مربوط بوده با 38 درصد به واحد نواحی شهری ارتباط داشته، همچنین 6 درصد درخواست‌ها که عموماً روکش آسفالت در مسافت های بزرگتر بوده به معاونت عمرانی مناطق اختصاص داشته‌است.

مدیرسامانه 137 با بیان اینکه ازآنجایی که ماهیت سامانه کاهش مراجعات مردمی بوده، افزود: کوتاه شدن زمان درخواست‌ها هم از دیگر اهداف تشکیل سامانه 137 بوده که چندان برای شهروندان رضایت بخش نیست و مستلزم بازبینی ساز وکارها در مجموعه شهرداری است.

او در توضیح بیشتر گفت: بررسی‌های سامانه 137 در طول هفت ماهه یاد شده نشان می‌دهد که باید نگاه به سامانه تغییر کند و  پسوند فوریتی به سامانه الحاق شود و این امر مستلزم همراهی مدیران شهری است؛ چه اینکه پاسخگویی به موقع به درخواست‌های بجای شهروندان، علاوه بر آگاهی مدیر در مورد مسائل خرد منطقه تحت مدیریت، رضایتمندی در حوزه مدیریتی را ارتقا می‌دهد.

این مدیر شهری خاطرنشان کرد: سازوکار افزایش رضایتمندی در حوزه مدیریتی مناطق چهارگانه، تقویت نواحی و معاونت خدمات شهری مناطق است و چنانچه در کنار تقویت نواحی، وظایف نواحی احیا و بازخوانی شود، چه بسا زمان رسیدگی به خواسته های شهروندان هم در سامانه 137 کاهش می‌یابد.

 گفتنی است در این جلسه مدیران مناطق چهارگانه حضور داشتند.

پایان پیام

تصاویر مرتبط