جمعه ۱۴۰۱/۰۷/۲۲

برجی:

اجرای برنامه های متنوع آموزشی و فرهنگی در هفته ملی کودک

برجی، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین از برگزاری ویژه برنامه های هفته ملی کودک همزمان با مهرماه سال جاری با شعار "آینده شهر را با کودکانمان بسازیم" در سطح شهر قزوین خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛ حسین برجی با اعلام این خبر افزود: برنامه های متنوع آموزشی، فرهنگی و ورزشی برای هفته ملی کودک پیش بینی شده و درحال اجراست.

پویش سایه سار پیامبر مهربانی 

برجی از اجرای پویش جمع آوری اسباب بازی و هدیه با عنوان" سایه سار پیامبر مهربانی" خبر داد و گفت: علاقه مندان شرکت در این پویش، هدایا و اسباب بازیهای مورد نظر خود را جهت اهداء به دیگر کودکان به مراکز مُعین سازمان تحویل می دهند، کودکان با گذشتن از بهترین چیزی که دارند یعنی اسباب بازیهای خود در این پویش شرکت می کنند. 
      
کارگاههای مادر و کودک

این مقام مسئول در ادامه به برگزاری کارگاه مادر و کودک در این هفته اشاره کرد و گفت: این کارگاه با محوریت تبیین تربیت اسلامی و ارتقاء سطح دانش تربیتی والدین در سالن اجتماعات سازمان فرهنگی برگزار می شود.

اجرای نقاشی "شهر زیبای من"

سرپرست سازمان از اجرای نقاشی طولی با عنوان "شهر زیبای من" خبرداد و گفت: این برنامه درراستای آموزش فرهنگ شهروندی برگزار خواهد شد.

محفل قرآن ویژه کودکان

وی افزود: برگزاری محفل نورانی اُنس با قرآن ویژه کودکان از دیگر برنامه های این هفته است که درراستای اُنس بیشتر کودکان با کلام ا... مجید برگزار می شود.

سمینار مجازی گردشگری کودک در بستر فضای مجازی

برجی خاطرنشان ساخت: سمینار مجازی گردشگری کودک با عنوان "قزوین را بشناسیم" در بستر فضای مجازی با محوریت آموزش شهروندی در حوزه گردشگری از دیگر برنامه هاییست که برای هفته ملی کودک درنظر گرفته شده است.

دیدار کودکان با شهردار قزوین و شورای اسلامی شهر

وی بیان کرد: همچنین در این هفته کودکان نخبه های فرهنگی و هنری شهر مینودری قزوین با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین دیدار و گفت و گو کردند.

برجی اضافه کرد: اجرای سرود سلام، قرائت قرآن توسط کودک حافظ قرآن و ... از جمله برنامه هایی بود که توسط کودکان در حضور شهردار قزوین اجرا شد.
در این دیدار شهردار قزوین با تک تک کودکان در خصوص رشته و رتبه هایی که کسب کرده اند، صحبت نمود.

سرپرست سازمان فرهنگی یادآورشد: در این مراسم از سینا حیدری حافظ جزء ۳۰ قرآن کریم،رضا نجفی حافظ  جزء  ۳۰ قرآن کریم، ریحانه نجفی حافظ هفت جزء از قرآن کریم،محمد یاسین رئیسی حافظ  ۲۷ جزء قرآن کریم با اهدا لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.
همچنین در این دیدار از الهام قاسمی رتبه اول چرتکه در کشور (المپیاد استعدادهای برتر) از شاگردان فرهنگسرای شهید رجایی،پرهام سلطانی مقام اول رباتیک نادکاپ دانشگاه شریف، محمد سهرابی نفر اول جشنواره ملی سخنوری با اهدای لوح تقدیر و هدایای تقدیر شد.

جشن "کودکان مینودری"

برجی در ادامه گفت: همچنین برای این هفته برپایی جشن بزرگ کودکان مینودری با مضامین شهروندی در سالن آمفی تئاتر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری پیش بینی شده است.

عضویت رایگان کودکان در کتابخانه های شهرداری
وی عضویت رایگان کودکان در کتابخانه های شهرداری و بازدید از مراکز درمانی ویژه کودکان، نمایش انیمیشن پسر دلفینی در سالن اجتماعات فرهنگسرای بانو حضرت زهرا(س) با ارائه خدمات به کودکان نواحی کم برخوردار و پرسنل شهرداری و برگزاری مسابقه فوتبال کودکان کار را از دیگر برنامه های هفته ملی کودک برشمرد.

برجی در خاتمه  خاطرنشان کرد: هفته ملی کودک بهانه ای است تا با اجرای برنامه های مختلف انتظارات این قشر را برآورده نماییم و تلاش کنیم گام های بلندتری در حوزه آموزش فرهنگ شهروندی به کودکان با هدف ساختن شهری پویا، سالم و زیبا برداریم.

تصاویر مرتبط