شنبه ۱۴۰۱/۰۷/۱۶

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین:

تحقق اهداف توسعه پایدار در قزوین با حکمروایی هوشمند شهری میسر می‌شود

سید حامد موسوی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی در نشست بررسی روند فعالیت کارگروه حکمروایی شهر هوشمند، حکمروایی هوشمند شهری را عامل اصلی و لازمه اجرای طرح‌های شهر هوشمند و تحقق اهداف توسعه پایدار شهری دانست.

به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین، نشست بررسی روند فعالیت کارگروه حکمروایی شهر هوشمند شهرداری قزوین با حضور مهدی مهدی‌خانی، رئیس کمیسیون عمران، ترافیک و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین، سید حامد موسوی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، محسن اسفندیاری، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قزوین و مدیران این حوزه با رویکرد تبیین پروژه‌های حکمروایی هوشمند شهری و تدوین برنامه زمان‌بندی به منظور شناسایی نقاط ضعف و قوت و همچنین ارائه گزارش پیشرفت پروژه‌های هوشمند سازی شهری برگزار شد.

در این نشست سید حامد موسوی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین گفت: کارگروه حکم روایی و هوشمند سازی یکی از کمیته‌های زیرمجموعه کارگروه راهبری توسعه مدیریت شهرداری قزوین است که برابر بخشنامه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری تشکیل شده است.

موسوی افزود: این کارگروه با بررسی اقدامات، تجربیات و مؤلفه‌های شهرهای هوشمند جهان و بهره‌گیری از دانش متخصصان شهری در زمینه اجرایی شدن اهداف توسعه پایدار با محوریت شهروند هوشمند، اقتصاد هوشمند، محیط‌زیست هوشمند و حمل‌ونقل هوشمند در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار شهری و سند چشم‌انداز مجموعه مدیریت شهری و طرح‌های موضوعی اقدام می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین با بیان اینکه برای دستیابی به اقتصادی پویا و توسعه پایدار شهری باید نگاه بنیادی و جدی به مسئله هوشمند سازی داشت، تصریح کرد: امروزه شهر هوشمند و شهرداری الکترونیک به عنوان رویکردی نوین در عرصه مدیریت شهری مطرح است. به همین دلیل شهری هوشمند است که اصول شش‌گانه مردم هوشمند، اقتصاد هوشمند، زندگی هوشمند، تحرک هوشمند، حکمروایی هوشمند و محیط هوشمند در آن رعایت شده باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ارتقاء دانش ارتباطی و سرمایه‌های فکری شهروندان از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری قزوین است بیان کرد: تحقق شهر و شهروند هوشمند بدون مشارکت شهروندان میسر نیست و در این مسیر شهرداری قزوین با برقراری ارتباط مؤثر با فرهیختگان و دانش‌پژوهشان شهر قزوین در تلاش برای تبدیل قزوین به شهری هوشمند مبتنی بر فناوری‌های روز است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین در پایان با بیان اینکه حکمروایی هوشمند عامل اصلی و لازمه اجرای طرح‌های شهر هوشمند است خاطرنشان کرد: بدون وجود حکمروایی هوشمند شهری، شهر هوشمند محقق نخواهد شد؛ شهر هوشمند یک شهر پایدار و کارآمد است که هدف آن برطرف کردن چالش‌های شهری است و اساساً در حکمروایی هوشمند، مدیریت شهری با بازمهندسی فرآیندها و ساختارهای اجرایی، کاهش تصدی‌گری، مقررات زدایی و تنظیم مقررات مناسب، تمرکز بر توسعه خدمات الکترونیک شهری و ارتقای شفافیت، ضمن توسعه سرمایه اجتماعی شهر، به جلب مشارکت عمومی شهروندان و ذینفعان در تصمیم‌گیری‌ها و اجرای برنامه‌ها توسعه‌ای می‌پردازد.

پایان پیام.

 

تصاویر مرتبط