سه‌شنبه ۱۳۹۳/۱۲/۲۶

ظاهري، رئيس شوراي شهر قزوين:

شهر قزوين به همت شهردار تحول زيادي کرده است

شهر قزوين به همت شهردار و کمک‌هاي شوراي اسلامي شهر تحول زيادي کرده است.

عباس ظاهري، رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: شهر قزوين به همت شهردار و کمک‌هاي شوراي اسلامي شهر تحول زيادي کرده است.

ظاهري در آيين تقدير از افتخارآفرينان پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامي قزوين در مسابقات جهاني و بزرگداشت روز شهردار که در سالن اجتماعات قائم منطقه 2 شهرداري قزوين برگزار شد، با اشاره به فرازهايي از سخنان مقام معظم رهبري در ديدار با اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران افزود: نگاه جامع رهبري به بافت مديران شهري و ملاک هاي انتخاب شهردار براي اعضاي شوراي اسلامي شهر چراغ راه است.

وي با اظهار اينکه براساس نگاه امام راحل کليه مسئوليت ها به مردم سپرده شد، ادامه داد: نگاه امام مبني بر واگذاري امور به مردم هفت اصل مهم قانون اساسي شد چرا که امام اين روش را عين مردم سالاري مي‌دانست.

رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين توانمندي پارلمان‌هاي محلي را براي کارهاي مهم زياد دانست و تصريح کرد: شوراها به عنوان پارلمان هاي محلي نيازمند تقويت و حمايت قانوني بيشتر هستند تا بتوانند به کمک دولت آمده و مسئوليت بيشتري قبول کنند.

ظاهري گفت: مسئولان بايد از بخشي‌نگري دوري و با تمرکز زدايي بسياري از مسئوليت ها را به مردم واگذار کنند تا دولت بتواند در سياست گذاري‌هاي کلان و امور مهم وارد شود و بهتر عمل کند.

وي يادآورشد: هنوز برخي مسئولان تشکل هاي مردمي را باور ندارند و اجازه نمي دهند انرژي قابل توجه اين نهادها در کارها مورد استفاده قرار گيرد لذا هنوز شوراها نتوانسته اند نقش قانوني خود را بخوبي ايفا کنند.

رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين با بيان اينکه جوانان کشورمان قادرند در مسير استقلال کشور سهم موثري ايفا کرده و با ايده هاي خود به مسئولان کمک کنند، تاکيد کرد: با تاسي از فرمايشات امام راحل و مقام معظم رهبري مي توانيم کارهاي بزرگي را انجام دهيم و به موفقيت هاي بيشتري دست يابيم.

رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين افزود: استاندار طرح هايي که بعضا 25 سال روي زمين مانده را اجرايي مي کند ولي چند معاون وزير آن را قفل مي کنند که درست نيست.

وي با اظهار اينکه اولين نقش نمايندگان مجلس اينست که طوري قانون گذاري کنند که کارها در اختيار مردم باشد، گفت: نمايندگان مجلس به جاي پيگيري اينکه چه کسي استاندار يا مدير کل بشود بهتر است پيگيري کنند تا اصل وظيفه شان که قاتون گذاري است به شکل مطلوب انجام شود.

ظاهري ادامه داد: ما هم فرمان امام راحل و سيره ايشان و هم قانون اساسي و تجربه موفق در جان امروز را براي توسعه و پيشرفت روزافزون داريم و بايد از آن استفاده مطلوبي کرد.

پايان پيام

 

 

تصاویر مرتبط