شنبه ۱۳۹۳/۱۲/۲۳

ذوالقدر،سرپرست سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين خبر داد؛

آمادگي سازمان آتش نشاني قزوين براي حوادث احتمالي چهارشنبه سوري

سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين امسال با برنامه‌ريزي هاي ويژه و آماده باش کامل آماده ارائه خدمات ايمني و امدادرساني در حوادث احتمالي آخرين چهارشنبه سال خواهد بود تا به خوبي و به موقع بتواند به ياري شهروندان بشتابد.


سرپرست سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت:سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين امسال با برنامه‌ريزي هاي ويژه و آماده باش کامل آماده ارائه خدمات ايمني و امدادرساني در حوادث احتمالي آخرين چهارشنبه سال خواهد بود تا به خوبي و به موقع بتواند به ياري شهروندان بشتابد.
به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين؛ ذوالقدر افزود: افزايش آگاهي از آتش‌بازي مي‌تواند آسيب‌ها و خسارت‌هاي وارده انساني و شهري را کاهش دهد و بر اين اساس کارشناسان اين سازمان با تحقق اين هدف در صدا و سيما حضور يافته و توضيحات و اطلاعات لازم را به مردم ارائه دادند.
وي با اشاره اينکه نحوه اطلاع‌رساني دستگاه‌هاي اجرايي به مردم و وضعيت آمار حوادث در شب چهارشنبه‌سوري در قزوين به نسبت ساير شهرها مطلوب است، اضافه کرد: مسئولان مربوطه براي کاهش اين آمار با اجراي برنامه‌هاي مختلفي تلاش مي‌کنند تا بتوانند اين آمار را به حداقل ممکن برساند که البته تحقق اين مهم نياز به همکاري مردم با اين دستگاه‌ها را دارد.
سرپرست سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين با بيان اين مطلب كه توجه  اين سازمان به پيشگيري از بروز حادثه در روز برپايي اين مراسم معطوف شده است، اظهار کرد: مسئولين و كارشناسان اين سازمان با مسئولين دستگاه‌هاي امدادي و انتظامي، جلسات مختلفي برگزار و راهكارهاي مناسبي اتخاذ کرده‌اند تا از طريق پيشگيري ميزان حوادث و خسارات ناشي از برپايي اين جشن را كاهش دهند.
ذوالقدر در خصوص فعاليت هاي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني در ارتباط با برگزاري بدون خطر مراسم چهارشنبه آخر سال توضيح داد: همكاري با سازمان هاي امدادي مانند اورژانس و نيروي انتظامي از جمله اين برنامه ها است.
وي بيان کرد: فعاليت هاي   فرهنگي مانند  برگزاري مسابقه نقاشي چهارشنبه ايمن پايان سال، مشارکت در برگزاري کلاس هاي آموزشي چهارشنبه ايمن پايان سال در 14 مسجد محلات شهر قزوين، تهيه پوسترهاي مناسب و توزيع آنها در مدارس و حضور مربيان و كارشناسان اين سازمان در ميان دانش آموزان از اوايل اسفند تاكنون و ارائه آموزش هاي مختصر و مفيد براي مقاطع تحصيلي مختلف از ديگر برنامه هاي اين سازمان در سال جاري است.
اين مسوول ادامه داد: همچنين نصب بيلبورد، فيكسچر و پلاكاردهاي هشداردهنده در معابر پر رفت و آمد شهر از ديگر برنامه هاي اين سازمان است.
سرپرست سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين در خصوص اقدامات ديگر اين سازمان در آستانه تعطيلات پايان سال گفت:‌ با توجه به تردد بيشتر شهروندان و خودرو ها در مركز شهر و مراكز خريد، تعداد 4
دستگاه خودروي آتش نشاني در ساعات پر تردد در اين مراكز مستقر مي شوند.
وي  ديگر برنامه هاي اين سازمان را بازديد از مراكز اسكان نوروزي و استقرار خودروهاي امدادو نجات و اطفاءحريق در اتوبان و راههاي مواصلاتي قزوين عنوان كرد.
پايان پيام



 

 

 

تصاویر مرتبط