چهارشنبه ۱۳۹۳/۱۲/۲۰

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين عنوان کرد؛

جمع آوري 700 تن زباله توليدي قزويني ها در روزهاي پاياني سال

هر ساله با نزديک‌شدن به روزهاي پاياني سال، ميزان توليد زباله‌هاي شهر افزايش قابل توجهي مي‌يابد، به‌نحوي که در روز هاي پاياني سال بين 600 تا 700 تن زباله از سطح شهر جمع آوري و به مجتمع محمد آباد منتقل مي شود.

 

 

 
مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: هر ساله با نزديک‌شدن به روزهاي پاياني سال، ميزان توليد زباله‌ شهر افزايش قابل توجهي مي‌يابد، به‌نحوي که در ايام پاياني سال روزانه بين 600 تا 700تن زباله از سطح شهر جمع آوري و به مجتمع محمد آباد منتقل مي شود.
به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت شهرداري قزوين، مجتبي منتظري افزود: هرچند در روزهاي پاياني هر سال ميزان توليد زباله در شهر افزايش مي‌يابد، اما اميدواريم در سال جديد با رويکرد کاهش توليد زباله و با توجه به فرهنگ‌سازي ،برنامه‌ريزي و آموزش هاي تدوين شده درخصوص تفکيک در مبداء و شيوه هاي کاهش توليد زباله و تغيير در الگوي مصرف شاهد رشد كمتري در توليد زباله شهري در طول سال خصوصا روزهاي پاياني آن باشيم.
منتظري با تأكيد بر اينكه سازمان مديريت پسماند اهداف و برنامه‌هاي بسياري را براي كاهش زباله در دست اجرا دارد، يادآور شد: حفظ و ارتقاي سلامت شهروندان از مهم‌ترين اهداف اين سازمان است که براي دست يابي به اين مهم برنامه هاي آموزشي ويژه اي در سطح شهر به اجرا گذاشته شده که در سال جديد نيز ادامه خواهد داشت .
مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در ادامه به اقدامات و فعاليت هاي ويژه صورت گرفته در سال 93 اشاره و خاطر نشان کرد: در سال 93 روزانه ميزان 12 مواد بازيافتي از درب منازل و سطح شهر جمع آوري شد .
منتظري تصريح کرد: ستاد تفکيک از مبدا در سال 93، 3888 تن مواد خشک قابل بازيافت تفکيک شده توسط شهروندان را از درب منازل جمع آوري کرد.در حال حاضر 2568 مخزن ويژه جداسازي و جمع آوري پسماند خشک قابل بازيافت در منازل و 1750 مخزن مخصوص کاغذ به ادارات و موسسه هاو...در سطح شهر توزيع شده است.
وي افزود: هدف اين ستاد کاهش حجم دفن پسماند توليدي، حفظ بهداشت و سلامت عمومي جامعه، ارتقاء سطح فرهنگ و آگاهي شهروندان مي باشد. در همين راستا در سال 93 به منظور حفظ محيط زيست و آموزش مستمر و پايدار تفكيك پسماند خشک از مبداء ،طرح آموزش شهروندان به صورت چهره به چهره و کد گذاري مخازن تفکيک در سطح شهر قزوين انجام شد.
وي افزود:در راستاي اجراي طرح تفکيک در مبداء ،جهت تسريع در امر جمع آوري و حمل پسماند خشک قابل بازيافت جداسازي شده توسط شهروندان ، اولين پازگاه کشور نيز در قزوين راه اندازي شد که در سال جديد تعداد آن افزايش خواهد يافت.
اين مسئول تصريح کرد: درادامه اجراي طرح برخورد قانوني و ساماندهي زباله گردها در سال 93، از فعاليت 378متخلف جلوگيري بعمل آمد.
-اين مسئول در ادامه به آغاز به کار فعاليت پيمانکاران خدمات شهري سازمان مديريت پسماند شهرداري با شيوه نظارتي جديد در سال 93 اشاره و خاطر نشان کرد: با پايان قرارداد پيمانکاران قبلي، پيمانکاران جديد خدمات شهري سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين با نگرشي متفاوت بر نظارت آغاز به کار کردند.
وي اظهار کرد:شهرداري ها به عنوان نهادهاي خدماتي و مردمي، با رعايت اصل 44 مي توانند خدمات مطلوب تري را به شهروندان ارائه کنند،اين اقدام نه تنها سطح رضايت مردمي را افزايش مي‌دهد، بلکه خدمات و فعاليت ها در شهر با سرعت و کيفيت بيشتري انجام خواهد شد.
مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در خصوص تجهيز ناوگان خدمات شهري سازمان گفت:تعدادي از خودرو هاي مکانيزه و پمپ هاي مکنده مورد نياز سازمان جهت ارائه خدمات مطلوب تر با هزينه اي بالغ بر 7 ميليارد و 550 ميليونتومان که از محل تسهيلات بانک شهر و توافقات انجام شده في مابين شهرداري قزوين و شرکت سرمايه گذاري شهر آتيه تامين شده است خريداري و به ناوگان خدمات شهري اضافه شدند.     
منتظري در خصوص حفر و لايروبي چاه ها ،کانال ها و انهار سطح شهر اعلام کرد: در سال 93 سازمان مديريت پسماند تعداد قابل توجهي از چاه ها به ويزه در محدوده بازار سنتي قزوين را بازبيني کرد،از 2074حلقه چاه جاذب موجود در سطح شهر قزوين 32 حلقه چاه جديد حفر و تعداد 77 حلقه چاه نيز با توجه به نياز و با هزينه اي بالغ بر 913 ميليون و966 هزار تومان لايروبي و گسترش شد.تعداد 21حلقه چاه جاذب نيز در سطح شهر به دليل پر شدن و خرابي ديواره ها غير قابل استفاده بود که تمامي آنها شفته ريزي و مسدود شدند.
مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: با توجه به فصول بارش و لزوم لايروبي و آماده سازي انهار و کانال هاي شهر براي هدايت آبهاي سطحي نيز تمامي رودخانه ها و کانال ها ي سطح شهر اعم از سر پوشيده و روباز با هزينه اي بالغ بر84 ميليون و 600 هزار تومان  لايروبي و پاکسازي شدند.
وي در ادامه يادآور شد: -در سال 93 ، 1495 تن پسماند عفوني بي خطر سازي شده از مراکز درماني و بيمارستاني جمع آوري و حمل شد .تعدادي از مراکز درماني متخلف از قانون مديريت پسماند نيز بدليل عدم رعايت قانون و تخليه نمودن پسماند هاي عفوني در سطح شهر ومخازن زباله عادي به مراجع قضايي معرفي شدند. 203 مرکزتجاري و درماني متخلف در امر تخليه زباله در محيط نيزبه دليل عدم رعايت ماده 16 قانون مديريت پسماند و تخليه زباله در معابر به مراجع قضايي معرفي شدند.
مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در رابطه با عملکرد واحد اتلاف حيوانات ناقل در سال 93 اعلام کرد: در راستاي افزايش امنيت و جلوگيري از شيوع بيماري هاي منتقله 1362 قلاده سگ ولگرد در سال 93 در شهر قزوين و حريم آن اتلاف و معدوم سازي شد.
وي در ادامه به جمع آوري و حمل 23 سرويس ظروف يکبار مصرف حاصل از توزيع نذورات در روزهاي عاشورا و تاسوعا اشاره و خاطر نشان کرد: براي ساماندهي زباله‌ها بيش از 2 تن کيسه‌هاي بزرگ زباله در ميان هيئت‌هاي مذهبي قزوين توزيع شد در همين راستادر ايام سوگواري محرم از شب هفتم تا پايان مراسم عاشورا 23 سرويس ظروف يکبار مصرف از نقاط مختلف شهر جمع آوري و به مجموعه محمد آباد منتقل شد.
 منتظري در ادامه گزارش عملکرد سازمان مديريت پسماند در سال 93 به جلوگيري از فعاليت 134 خودرو متخلف در امر پسماند عمراني و ساختماني اشاره و بيان کرد:  در ادامه اجراي عمليات برخورد با متخلفين پسماند هاي عمراني و ساختماني ،در يک سال گذشته 2148 ساعت از تجهيزات و ماشين آلات عمراني و ساختماني افراد متخلف جهت بازگرداندن محيط به شرايط اوليه استفاده شد.
مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: در يک سال گذشته حدود 286 هزار تن پسماند عمراني و ساختماني در جايگاه ويژه پسماند عمراني و ساختماني پذيرش و دفن شد ،215 فقره نيز از تخليه غير مجاز جلوگيري و از فعاليت134خودرو متخلف هم بدليل تکرار تخلف جلوگيري بعمل آمد.
منتظري بيان کرد: تحقق درآمد 40 ميليارد ريالي سازمان مديريت پسماند در سال93 يکي ديگر از مواردي بود که مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين به آن اشاره و اظهار کرد:
وي ادامه داد: پيش بيني درآمد سال 1393 سازمان مديريت پسماند حدود 25ميليارد ريال بوده است که در پايان سال 93 حدودا   40 ميليارد ريال محقق شده و 1180 پرونده نيز به کمسيون 77 ارجاع شده که اين روند در سال 94 نيز ادامه خواهد داشت.
منتظري بيان کرد: اميد است در سال جديد شهروندان با مشارکت همه جانبه و پرداخت به موقع عوارض خدمات پسماند ما را در ارائه خدمات مطلوب تر ياري دهند.
وي در ادامه اين گزارش به اجراي عمليات احداث ايستگاه تخليه و بارگيري و حمل زباله با اعتبار 7ميليارد ريال در 14هکتار زمين از بهمن ماه سال 93 اشاره و افزود: اين پروژه در کيلومتر 2 جاده قزوين – بوئين زهرا احداث خواهد شد. هدف از اجراي اين پروژه ايجاد ايستگاه مياني انتقال زباله مي باشد.
منتظري در رابطه با فعاليت هاي ورزشي سازمان در طول سال 93 اعلام کرد: کسب يک مقام قهرماني، دو مقام نايب قهرماني و يک مقام سومي در مسابقات واليبال کارکنان شهرداري ،کارگران استان، مسابقات دهه فجر استان ومسابقات بسيج استان يکي از پر افتخار ترين سالها را در بحث ورزش رقم زده است و با ياري خداوند و تلاش کارکنان اميد است اين روند در سال جديد نيز ادامه داشته باشد.
اين مسئول در خصوص اقدامات سازمان در روز هاي پاياني سال اعلام کرد: با توجه به نزديک شدن ايام نوروز و لزوم نظافت و زيبايي معابرشهري، ستاد استقبال از بهار سازمان مديريت پسماند با رويکرد شهروند مداري و ارتقاي سطح خدمات رساني وبا شعار"استقبال از بهاران ،خدمت به شهروندان" از دهم اسفند ماه در سطح شهر به اجرا گذاشته شد و تا چهردهم فروردين نيز ادامه خواهد داشت .
در همين خصوص طرح جمع آوري و حمل رايگان زباله هاي حجيم با رويکرد کاهش حجم زباله هاي روز هاي پاياني سال و انتقال جداگانه زباله هاي حجيم ، در سطح شهر به اجرا درآمد.
وي افزود: پنج هزار کيسه پارچه اي ويژه جمع آوري زباله در روز سيزدهم فروردين 93 توزيع شد 10 هزار کيسه پارچه اي (ويژه زباله)نيز جهت توزيع در روز طبيعت سال 94 آماده سازي شده که در اين روز توزيع خواهد شد.
مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در پايان گزارش عملکرد اين سازمان در سال 93 تصريح کرد: در سال 93 سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين به 4500 درخواست و پيام مردمي در سامانه 137 پاسخ داد و بالاترين رتبه کسب رضايت مندي شهروندي را در مجموعه شهرداري قزوين بدست آورد.
مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در ادامه افزود: انتظاري که از شهروندان فرهيخته و ميهمان دوست قزويني همچون سالهاي گذشته مي رود آن است که بهارسبز طبيعت را با بهار چهره هاي شاد و لبخند هاي زيباي خود قرين سازند و در حفاظت از پاکيزگي شهر بيش از پيش کوشا بوده و ميهمانان شهر خود را با خاطره هاي به ياد ماندني همراهي وبدرقه نمايند.
منتظري در پايان اظهار کرد: اينجانب و تمامي همكارانم در مجموعه‌ي شهرداري قزوين خصوصا سازمان مديريت پسماند به خواست خدا در سال آتي نيز همچون گذشته با تمام توان در ارتقاي جايگاه شهرداري قزوين و شفاف سازي امور و بهبود كيفيت خدمت رساني به شهروندان ، نهايت تلاش خود را به‌كار خواهيم بست .
وي ادامه داد: ضمن تبريك مجدد سال نو و آرزوي بركات آسماني براي همه‌ي هموطنان و همشهريان، از خداوند متعال خواستار آنم كه در فرج مولايمان تعجيل فرمايد تا همزمان با شكوفايي جوانه‌ها و گلهاي بهاري ، بهار دلهايمان نيز فرا رسد و از تك تك شما بزرگواران تقاضا دارم همچون سالي كه گذشت يار و ياورمان باشيد و ما را از نظرات، راهنمايي ها و انتقادات سازنده‌ي خود محروم نفرماييد تا ان‌شاءالله‌تعالي شاهد به بار نشستن تلاشهاي مديران شهري در جهت خدمات رساني مطلوب تر باشيم .
 
 
 

 

تصاویر مرتبط