دوشنبه ۱۳۹۳/۱۱/۰۶

در حکمي از سوي مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين؛

نصرتي،مسوول کميته بين الملل کنگره آيت‌اله شالي شد

طي حکمي از سوي مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين و به تائيد استاندار قزوين، مسعود نصرتي شهردار قزوين به عنوان مسوول کميته امور بين الملل کنگره ملي حضرت آيت اله موسوي شالي (ره) با عنوان "سيراب زمزم جمکران" منصوب شد.

 

در حکمي از سوي مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين و به تائيد استاندار قزوين، مسعود نصرتي شهردار قزوين به عنوان مسوول کميته امور بين الملل کنگره ملي حضرت آيت اله موسوي شالي (ره) با عنوان "سيراب زمزم جمکران" منصوب شد.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ در اين حکم آمده است؛ اميد است با اتکاء به خداوند سبحان در راستاي تثبيت ارزش هاي والاي نظام مقدس جمهوري اسلامي و اشاعه شناساندن آثار و مفاخر فرهنگي خاصه علماء و مراجع ديني بزرگوار، موفق و مويد باشيد.
بر اساس اين گزارش؛ شخصيت آيت‌الله شالي ملي و داراي ارادتمنداني در اقصي نقاط کشور است و بر اين اساس کنگره ملي آيت‌الله شالي (ره) با هدف الگودهي به جوانان و بازگو کردن منش‌هاي اخلاقي اين عالم رباني برگزار مي‌شود.
در اين گزارش آمده است؛ پرداختن به مبارزات اين عالم رباني، جريانات سياسي وي، تفسير قرآن و شاگردپروري اين شخصيت جليل‌القدر، شاگردپروري، ارادت وي به آستان با عظمت اهل‌بيت (ع) و مسائلي از اين دست مي‌تواند منجر به وحدتي در ارسال آثار و خروجي مناسبي از اين کنگره شود.
خروجي کنگره مزبور از آنجايي حائز اهميت است که به اين وسيله مي‌توان منش‌هاي شخصيتي ايشان را در جامعه رواج داد.
گفتني است؛ سيدحسن موسوي‌پور معروف به شالي فرزند سيدمحمد در سال 1296ه.ش در خانواده‌اي مذهبي ديده به جهان گشود.
وي از آغاز جواني به تحصيل علوم اسلامي روي آورده و با تلمذ از محضر علما و مجتهدين عظيم‌الشأني همچون: آيت‌الله سيد عبدالهادي شيرازي، آيت‌الله اصطهباني، آيت‌الله سيدعلي قاضي، آيت‌الله کمپاني، آيت‌الله سيد ابوالقاسم خويي، شيخ مرتضي ديزالي، شيخ عباس قمي، علامه اميني، حاج حسين قمي، سيد محمود مرعشي و ... در طي 22 سال تحصيل در نجف اشرف توانست مدارج علمي را به سرعت طي کرده و با تزکيه نفس و مجاهدت فراوان به درجه اجتهاد نائل شود.
عارف و اصل و کامل روزگار، حضرت آيت‌الله بهجت در ديدار با يکي از فرزندان ايشان فرمودند: اگر مي‌خواهيد به چهره انسان‌هاي بهشتي بنگريد، به آقاي شالي نگاه کنيد.
شايان ذکر است؛ موقعيت والاي آيت‌الله شالي از سويي و تقواي زبانزد ايشان از سوي ديگر موجب اطمينان و احترام و وثوق عالمان طراز اول جهان شيعه در عصر حاضر به ايشان شده که صدور اجازات متعدد از سوي مراجع چون امام خميني (ره)، آيت‌الله بروجردي(ره)، آيت‌الله حجت (ره)، آيت‌الله حکيم(ره)، آيت‌الله شاهرودي(ره)، آيت‌الله اراکي(ره)، آيت‌الله گلپايگاني(ره) و مقام معظم رهبري (دامت افاضاته) و نيز اجازات نقل احاديث از سوي آيت‌الله مرعشي نجفي (ره) و آيت‌الله تهراني(ره) بيانگر اين موضوع است.
ايشان امام جمعه شهر تاکستان و نماينده مردم استان قزوين در مجلس خبرگان رهبري بوده و بيش از يک هزار نماز جمعه در شهر تاکستان برگزار کردند.
از اسرار زندگي آيت‌الله شالي بحث تشرّف ايشان به مسجد مقدس جمکران است؛ ايشان پس از پيروزي انقلاب اسلامي هر هفته شب‌هاي چهارشنبه در شرايطي به مسجد مقدس جمکران مشرف مي‌شدند.
اين عمل به مدت 23 سال و تا زمان کسالت جسمي ايشان بدون وقفه ادامه داشت و وقتي با اصرار از چگونگي اين موضوع سئوال شد فقط به ذکر اين بيت بسنده کرد:«رشته‌اي بر گردنم افکنده دوست * مي‌کشد هرجا که خاطر خواه اوست».
حضرت آيت‌الله شالي در مردادماه 1385 دارفاني را وداع گفت.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط