چهارشنبه ۱۳۹۳/۱۱/۰۱

با حضور نخبگان استان و مديران شهرداري قزوين صورت گرفت؛

برگزاري کارگاه علمي سند چشم انداز کشور به ميزباني شهرداري قزوين

کارگاه علمي و پژوهشي سند چشم انداز 20ساله کشور به ميزباني شهرداري قزوين و با حضور نخبگان سياسي، اجتماعي و اقتصادي استان و مديران و کارشناسان ارشد شهرداري قزوين برگزار شد.

 

کارگاه علمي و پژوهشي سند چشم انداز 20ساله کشور به ميزباني شهرداري قزوين و با حضور نخبگان سياسي، اجتماعي و اقتصادي استان و مديران و کارشناسان ارشد شهرداري قزوين برگزار شد.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين، فرشباف رئيس کميته پيگيري و تحقق سند چشم انداز مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين کارگاه علمي و پژوهشي گفت: هدف مجمع تشخيص مصلحت نظام اين است که مباحث مربوط به سند چشم‌انداز هميشه به عنوان يک دغدغه عمومي در جامعه مطرح شود و همه مردم و مسوولان در يک مسير براي تحقق آن حرکت کنند.
تحقق سند چشم انداز 20ساله کشور با بيشترين بازدهي
وي بيان کرد: به دنبال اين هستيم که سند چشم انداز 20ساله کشور بيشترين بازدهي را داشته باشد.
فرشباف با بيان اينکه سند چشم انداز در سال 84 توسط مقام معظم رهبري ابلاغ شد، تصريح کرد: تقريبا نيمي از زمان اجراي سند چشم انداز گذشته است اما متاسفانه هنوز به آن شکلي که لازمه جامعه و خواسته مردم مي‌باشد تحقق نيافته است.
اين مقام مسوول هدف از برگزاري اين دوره‌هاي آموزشي را  آشنايي با اهداف، سياست ها و روش‌هاي کاربردي اجراي سند چشم انداز که خواسته عمومي مردم است عنوان و بيان کرد: مسوولان بايد براي تحقق سند چشم‌انداز حساس باشند و اقدامات لازم را انجام دهند.
وي با اشاره به دستاوردهاي ملي اين دوره‌هاي آموزشي و به طور خاص دستاوردهاي استاني بيان کرد: کارگاه‌هاي آموزشي در گستره ملي در حال برگزاري است و هدف ما در مرحله اول اين است که اساتيدي را در سطح هر يک از استان‌ها به شکل مشخصي به عنوان ترويج کننده سند چشم انداز مورد تقويت قرار بگيرند و به نوعي تک تک مسوولان و افرادي که در استان‌ها هستند و نخبگان آن جامعه، آگاهي کامل نسبت به اهداف سند چشم انداز، سياست، روش‌هاي اجرايي و خواسته‌هاي مردم داشته باشند.
فرشباف بيان کرد: افرادي که در اين دوره‌هاي آموزشي حضور دارند آگاهي کامل پيدا مي کنند و به عنوان ترويج دهندگان، نقش سند چشم انداز در سطح کشور را پيگيري مي‌کنند.
وي گفت: ما براي تحقق سند چشم انداز در 31 استان کشور کارگاه‌هاي آموزشي را در 3 سطح مقدماتي، متوسط و عالي برگزار مي‌کنيم و برخي از استان‌ها يک يا دو دوره را گذرانده‌اند.
فرشباف افزود: از بين مسوولان هر استان، نخبگان و اساتيد براي آموزش ساير رده‌ها انتخاب مي‌کنيم و موضوعات آينده‌نگري، الزامات قدرت، چگونگي پيش بيني آينده و مسائلي از اين قبيل که بيشتر به حوزه‌هاي مربوط به سند چشم انداز است مورد آموزش قرار مي‌گيرد و در مرحله بعدي بحث اقتصاد مقاومتي را در دستور کار داريم.
وي اضافه کرد: محتواي پيام اقتصاد مقاومتي مستقيم از طريق مجمع به مسوولان استان منتقل شده است که با هماهنگي مسوولان بتوانيم در مسير خواسته‌هاي مقام معظم رهبري قدم هاي شايسته‌اي را برداريم.
وي گفت: هدف نهايي ما اين است که بتوانيم بازده و اثرگذاري خوبي را براي مردم به نحو مطلوب داشته باشيم و اين مشکلات روزمره کنوني که وجود دارد به نوعي با هدايت‌گري که به بحث آينده وجود دارد بتوانيم پشت سر بگذاريم و مردم ما به يک جامعه پر از رفاه برسند.
فرشباف با اينکه افتخار مي‌کنم در استان تاريخي و بافرهنگ حضور دارم، گفت: در اين استان من نخبگان ارزشمندي ديدم که در مباحثي که با ما دارند واقعا چالش‌هاي خيلي خوبي را مطرح مي کنند.
ضرورت تدوين سند چشم‌انداز 1404شهر قزوين
در ادامه محمود جوان فرد، رئيس کميته آموزش سند چشمانداز و سياست‌هاي کلان کميسيون چشم‌انداز و امور نخبگان مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: سند چشم‌انداز 1404 ايران به عنوان يکي از آرمان‌هاي مقام معظم رهبري و انتظار مردم ايران از حکومت تهيه شده و براي اجرا به کشور ابلاغ شده است.
وي افزود: ما وظيفه داريم که پيام‌مان را به نخبگان جامعه، مديران و مردم برسانيم که مردم بدانند در نظام جمهوري اسلامي، براي آينده آنها چه چيزي برنامه ريزي شده و نظام بدون برنامه ريزي حرکت نمي‌کند.
جوان‌فرد بيان کرد: ما سعي کرديم آموزش سند چشم‌انداز و فرهنگ‌سازي آن را از يک سطوحي به نام شهرداري‌ها آغاز کنيم چراکه ارتباط مستقيمي با مردم دارند.
وي افزود: بايد بتوانيم از دولت و سازمان هاي دولتي فاصله بگيريم و بيشتر به سمت سازمان هاي برويم که جهتگيري هاي مردمي دارند تا بتوانيم در انتقال مفاهيم موفق باشيم.
جوان‌فرد گفت: از 31 شهرداري‌ کشور خواسته شده که ميزباني اين کارگاه‌هاي آموزشي را بر عهده بگيرند و تاکنون در شهرداري تبريز و گرگان برگزار شده و شهرداري قزوين به عنوان سومين شهر اين موضوع را قبول و ميزباني را بر عهده گرفته است.
وي گفت: از شهرداري قزوين خواستيم که بتواند يک سندي براي شهر قزوين تدوين کند که شهر قزوين در 1404 چه نوع شهري است؟ و شهردار اگر يک روز هم نبودند شهردار بعدي بداند کدام مسير را بايد ادامه بدهد.
جوان‌فرد ادامه داد: دومين خواسته ما از شهردار قزوين اين است که بتواند نماد چشم انداز را در شهر به گونه اي برجسته کند که وقتي مهماني وارد اين شهر مي‌شود بداند نماد اين شهر چيست.
وي با بيان اينکه ما به دنبال يک رسالت هستيم و براي تحقق سند چشم‌انداز  از نخبگان که موتور محرک جامعه هستند، استفاده خواهد شد، گفت: در هر کجايي که نخبگان بخواهند قرار بگيرند حتما لازم نيست يک پرفسور باشد، نخبه کسي است که در جامعه يک حوزه نفوذ و حوزه اثرگذار دارد.
وي تصريح کرد: بايد براي آينده کشور گام‌هاي جدي‌تر برداشته شود و براي اينکه اين آموزش ها موثر باشد معتقديم که بايد تناقص ها، کم کاري ها، ناکارآمدي هاي بخش اول خودمان را نقد کنيم تا ديگران نيايند نقد را به همراه تخريب انجام دهند.
فرشباف رئيس کميته پيگيري و تحقق سند چشم انداز مجمع تشخيص مصلحت نظام و جوان فرد، رئيس کميته آموزش سند چشمانداز و سياست‌هاي کلان کميسيون چشم‌انداز و امور نخبگان مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان اين دوره آموزشي از مرکز کنترل ترافيک و راديو شهر قزوين بازديد کردند و در اين بازديد راه‌اندازي اين دو مجموعه را توسط شهرداري قزوين قابل تقدير دانستند و اين را نشانه توسعه شهر قزوين بيان کردند.
پايان پيام   

 

تصاویر مرتبط