سه‌شنبه ۱۳۹۳/۱۰/۳۰

کاظمي، مديرعامل سازمان فضاي سبز شهرداري قزوين:

عمليات هرس درختان شهر قزوين آغاز شد

به منظور فرم دهي به درختان، حذف تنه جوش و پاجوش و سرشاخه هاي مزاحم، عمليات هرس درختان شهر قزوين آغاز شد.


سيد مهدي کاظمي، مدير عامل سازمان پارک ها و فضاي سبز شهرداري قزوين گفت: هرس زمستانه با هدف پيراستگي و بهبود كارآيي درختان در مدت يک ماه انجام مي شود.
به گزارش روابط عمومي سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري قزوين؛ سيد مهدي کاظمي افزود: حفظ و نگهداري  از انبوه درختان شهري يکي از اولويت هاي مهم سازمان پارک ها براي مناسب سازي چهره شهر مي‌باشد و در اين راستا علاوه بر انجام هرس زمستانه، نسبت به كوددهي درختان نيز اقدام شده است.
کاظمي اظهار کرد: درخواست‌هاي مربوط به هرس درختان شهري که از طريق سامانه 137 ، مراجعات حضوري و يا تماس تلفني ارايه شده به دقت مورد بازديد و بررسي قرار مي گيرند و در صورت نياز فني اقدام مي شوند.
وي افزود: برخي شهروندان بدون توجه به مسايل فني، اهميت و کارکردهاي زيست محيطي درختان و تنها به جهت ديد بهتر تابلو محل کسب تقاضاي هرس درخت مي‌کنند که در اين موارد نمي‌توان بدون تشخيص کميسيون ماده 7 اقدامي داشت.
مدير عامل سازمان پارک ها و فضاي سبز شهرداري قزوين بيان کرد: با برنامه ريزي انجام شده از 27 دي ماه سال جاري عمليات هرس درختان شهر در هر سه منطقه شهرداري آغاز شده که در کنار آن درخواست هاي شهروندي نيز بررسي و اقدام مي شود و مواردي که به تشخيص کارشناس نيازي به هرس ندارند،  پاسخگويي و اطلاع رساني مي شود.
وي ادامه داد: در انجام عمليات هرس  به نوع گياه، سن آن، موقعيت، سلامت، فرم اوليه و شدت ميزان هرس در سال‌هاي قبل توجه مي شود.
کاظمي،ديگر اهداف اجراي هرس را برقراري توازن بين اندام‌هاي هوايي و زيرزميني، زيباسازي منظر شهري و  ايجاد ديد کافي در تقاطع‌هاي اصلي و فرعي دانست.
مدير عامل سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري قزوين متذکر شد: عمليات هرس درختان شهري به تشخيص کارشناسان فني  انجام مي شود و جزو وظايف سازمان پارک ها بوده  و هيچ ارگان يا شخصي بدون کسب مجوز و هماهنگي با اين سازمان اجازه هرس درختان شهري را ندارد و با متخلفان وفق قانون حفظ و گسترش فضاي سبز در شهرها برخورد مي شود.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط