جایگاه های شارژ شهروند کارت در نقاط پر تردد شهر مناسب سازی شد

ایرانخواه: جایگاه های شارژ شهروند کارت در نقاط پر تردد شهر مناسب سازی شد به گزارش روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی...

بازدید از اتوبوسگردشگری

تقدیر جمالی نژاد از راه اندازی اتوبوس گردشگری توسط شهرداری قزوین بازدید جمالی نژاد از اتوبوس گردشگری ...

یکشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۲۷

دوره آموزشی آشنایی با وظایف شهرداری ها در حوزه اصول و مبانی پدافند غیرعامل ویژه کارکنان شهرداری قزوین برگزار شد

دوره آموزشی آشنایی با وظایف شهرداری ها در حوزه اصول و مبانی پدافند غیرعامل ویژه کارکنان شهرداری قزوین با هدف ارتقاء و افزایش دانش مدیران وکارکنان شهرداری و سطح ایمنی در سطح شهر در سالن اجتماعات قائم (عج) برگزار شد

برزویی رئیس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم در این کارگاه آموزشی گفت: امروزه توجه به اصول و ملاحظات پدافند غیرعامل در کلیه فعالیت‌ها و خدمات امری ضروری است و باید در اولویت برنامه‌های شهرداری ها قرار گیرد.

مهدی برزویی افزود: اقدامات مناسب پدافند غیرعامل مساوی است با افزایش هزینه های تهاجم برای دشمن و در نتیجه موحب بازدارندگى می گردد.

وی خاطرنشان کرد: بازدارندگى یعنی اتخاذ تدابیر گوناگون از سوی یک دولت یا گروهی از دولت ها برای مأیوس کردن دولت یا دولت های دیگر از پیگیری سیاست های تهدیدآمیز که مهمترین عامل بازدارندگى قدرت ملی است.

برزویی در ادامه بیان کرد: دشمن همواره در تلاش است تا سرمایه‌ها و دارایی‌های ما را مورد حمله و تهدید قرار دهد، ازاین‌رو در قدم نخست شناسایی دارایی‌ها و در قدم دوم شناسایی تهدیدات متصور برای هر یک از آن‌ها دارای اهمیت ویژه است.

وی توجه به پدافند غیرعامل را یک رویکرد کلی در تمامی کارها و خدمات دانست و گفت: همان‌طور که در تعریف پدافند غیرعامل آمده، پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه‌ای است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌شود.

برزویی با بیان این مطلب که اولین گام در پدافند غیرعامل شناخت تهدیدات و دشمن شناسی است، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری «برای تصمیم گیری و چگونگی واکنش در برابر دشمن باید او را شناخت به اهداف پی برد و روش های او را در ضربه زدن و رسیدن به اهدافش بازشناخت همچنان که باید نقاط ضعف و قوت او را مورد مطالعه قرار داد، به مجموعه این کارها دشمن شناسی می گویند».

رئیس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت آموزش در این حوزه اشاره کرد و افزود: آموزش نیروهای انسانی نیز بخش مهمی از پدافند غیرعامل بوده و باید تمام مردم، کارکنان آموزش‌های لازم را در این حوزه ببینند.

وی در این دوره آموزش به ارائه مطالب مفیدی در زمینه انواع پدافندها نظیر سایبری، حملات بدافزاری، تهدیدات زیستی با منشأ مختلف، اسناد فرادست پدافند غیرعامل، دشمن شناسی و شناخت تهدیدات نوین، عناصر تهدید ساز، کارکردهای پدافند غیرعامل و ... پرداخت.

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط