دوشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۶

وثوق نیا مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین خبر داد:

در سال گذشته به 52 پرونده تخلفات تاکسیرانان در هیئت انضباطی سازمان تاکسیرانی رسیدگی شد

وثوق نیا مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین از رسیدگی به 52 مورد پرونده تخلفات تاکسیرانان در هیئت انضباطی سازمان تاکسیرانی در سال 1402 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، وثوق نیا افزود: در سال گذشته طی برگزاری 32 جلسه کاری به 52 پرونده تخلف تاکسیرانان رسیدگی شد که منجر به صدور آرایی چون: دادن اخطار و تذکر، دریافت تعهد کتبی، جریمه نقدی، توقیف خودرو و یا لغو مجوز فعالیت گردید.

 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی یادآور شد: شکایات دریافت شده از تاکسیرانان، در خصوص موضوعاتی همچون: رعایت نکردن نرخ مصوب کرایه، برخورد نامناسب با مسافر و موضوعات مربوط به عفاف و حجاب است که در هیئت انضباطی سازمان تاکسیرانی مورد رسیدگی قرار گرفت.

 

وثوق نیا خاطرنشان شد: در هیئت انضباطی سازمان تاکسیرانی نمایندگان شهردار، شورای اسلامی شهر و نماینده تاکسیرانان عضویت دارند و پس از طرح پرونده و بررسی­های لازم، بر اساس کدهای تخلف، برخوردهای قانونی نظیر جریمه نقدی، توقیف خودرو و لغو پروانه فعالیت صورت می­ گیرد.

 

وی ادامه داد: رانندگان تاکسی جزو اقشار زحمتکش و پرتلاش و نماد امانتداری در جامعه هستند و اگر تخلفی از سوی برخی از افراد شاغل در این صنف روی دهد، آن را نباید به تمامی اعضای این خانواده تعمیم داد. علاوه بر این، بحث رفتار و برخورد شایسته و پسندیده، یک ویژگی مثبت انسانی است که همگان ملزم به رعایت آن هستند. بر همین اساس، از شهروندان  تقاضا می­ شود آنان نیز در برخورد با رانندگان تاکسی، اخلاق اسلامی و انسانی را مراعات کنند و حرمت این قشر زحمتکش را منظور دارند.

 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با ذکر این که علاوه بر رسیدگی به شکایت از تاکسیرانان به موارد تشویقی در این هیئت نیز رسیدگی می شود، افزود: در بسیاری از موارد شهروندان با واحد رسیدگی به شکایات تماس می گیرند و به دلیل برخورد خوب و پسندیده، رعایت نرخ مصوب و نظافت و پاکیزگی خودرو خواستار تقدیر از تاکسیرانان می شوند.

 

وثوق نیا در خاتمه خاطرنشان کرد: شهروندان می­ توانند هر گونه شکایات، انتقادات، پیشنهادات و حتی تقدیر و تشکر خود از عملکرد تاکسیرانان را از طريق شماره تلفن 33848 داخلي 607، سامانه پیامکی سازمان تاکسیرانی به شماره 30007133 و بازرسان سازمان تاکسیرانی مستقر در سطح شهر در میان بگذارند.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط